Nu te lezen: het VM-IVRA magazine!

Met veel interviews, mooie praktijkvoorbeelden en vooral enthousiaste geluiden uit het veld leest dit digitale magazine lekker weg. Het geeft een goed beeld van alles wat beproefd is binnen het project VM-IVRA en wat daaruit gekomen is. Zowel de geleerde lessen als vervolgopgaven leiden tot een aanpak voor 2023 en verder. Blijf op de hoogte en blader het magazine eens lekker door!

Met onder meer:

  • Waarom er een praktijkproef nodig was en uitgevoerd is
  • “Digitaal verkeersmanagement dé oplossing voor onze regio”
  • In het Formule 1 weekend meer dan 150.000 automobilisten bereikt
  • “Al meer dan 11 miljoen berichten over milieuzones gedeeld”
  • Einde van de DRIP’s nabij, de toekomst ligt bij DIB’s
  • Heeft in-car informatie meerwaarde? (spoiler alert: jazeker, maar….)
  • Een enthousiaste minister en ANWB over de proef met digitale schoolzones
  • Hoe kunnen wegbeheerders zelf met VM-IVRA diensten aan de slag?

Lees het magazine hier!

Verwante Artikelen

Gebruikerservaringen VM-IVRA informatiediensten uit Twente

Provincie Overijssel wil voortrekker zijn in digitaal verkeersmanagement en blijft investeren in digitale informatiediensten. Onder leiding van Royal HaskoningDHV zijn diverse projecten uitgevoerd in Twente om wegbeheerders ervaring te laten opdoen met de VM-IVRA intekentool en de meerwaarde van Digitale Informatie Berichten (DIB’s) aan te tonen. Daarnaast is de potentie van een structurele toepassing van digitale vooraankondigingen verkend.

In-car waarschuwing bij naderen schoolzones

VM-IVRA heeft van 500 scholen in Nederland data over locaties, schooltijden en vakanties in kaart gebracht en deelt dit met serviceproviders Be-Mobile, Tripservice, Locatienet en de ANWB. Doel van de in-car dienst schoolzones is het verbeteren van de verkeersveiligheid rond scholen door weggebruikers in-car te attenderen op het naderen van een schoolzone en hen waar mogelijk ook om te leiden via andere wegen.

Bevindingen Proof of Concept VM-IVRA 2022 op een rij

Het VM-IVRA project hield in het voorjaar en zomer van 2022 een zogeheten Proof of Concept om te zien óf en zo ja wat de meerwaarde is van het uitwisselen van verkeersdata. Daarmee is een significante en belangrijke stap gezet in de transitie van wegkant- naar in-car informatie. We zetten de belangrijkste bevindingen van de VM-IVRA Proof of Concept even voor je op een rijtje: